Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Bitter çikolata gebelikte yüksek tansiyona karşı !

Bitter çikolata gebelikte yüksek tansiyon riskini önleyebilir En tatlı yiyecek çikolata aynı zaman da ilaç gibi faydalı Özellikle bitter çeşidi Yapılan araştırmalara göre hamileliğin ilk üç ve son üç ayında çikolata yiyen kadınların tansiyon, insülin direnci ve kan lipit değerlerinin düzenli olduğu saptandı Ama miktarını abartmayın Çikolatayı hiç ilaç olarak düşündünüz mü bilemem ama ?Mutluluğun resmini çiz? dense çoğu kimse sanırım tablonun bir köşesine çikolata resmi çizer Sanırım geçen sene çikolatanın kalp ve damar işlevlerini destekleyici ve vücudumuzda oksidatif hasarlara karşı koruyucu etkilerinden bahsetmiştim Dünyaca ünlü Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi?nden bir ekip tarafından yürütülen ve yeni yayımlanan bir çalışmanın sonuçları ilgi çekici Araştırmada, mademki çikolatanın kalp ve damar işlevleri ve insülin direnci üzerinde etkisi var, o halde gebelikte ortaya çıkan yüksek tansiyon vakalarında siyah çikolatanın preeklamsi riskinin azaltılmasında etkili olabilir diye düşünülerek bir çalışma planlanmış Aslında bu konuda daha önce yapılan iki çalışmada net bir karar vermek mümkün olamamış Bu çalışmalardan birinde normal miktarda çikolata tüketimiyle göbek bağında artan teobromin (çikolatanın temel bileşenlerinden biri) miktarının preeklamsiye karşı yüzde 60 civarında koruyucu rol oynadığı tespit edilirken, diğerinde bu şekilde bir koruma gözlenememiş Ancak olumsuz sonuç bildirilen çalışmanın yöntem olarak eksik olduğu görülmüş 35 YAŞINDAN SONRA DİKKAT Preeklamsi, gebelikte ortaya çıkan, gerek anne gerekse bebeğin sağlığını ve yaşamını tehdit eden önemli bir sorun Genel olarak gebeliğin 20?nci haftasından doğuma kadar olan süre ve doğumdan sonraki bir hafta içerisinde ortaya çıkabilen, yüksek kan basıncı, ödem ve idrarda protein (proteinüri) gibi bulgularla seyreden bir hastalık Görülme sıklığı yüzde 5-10 kadar Ancak 35 yaşından sonra gebe kalanlarda ve gebelik öncesi tansiyon, böbrek ve damar işlevleriyle ilgili sorunu olanlarda risk daha yüksek Uzun süreli saha çalışmaları sonucunda preeklamsili kadınlarda gebelik sırasında ortaya çıkan bu belirtilerin doğum sonrasında da devam ederek yüksek tansiyon, insülin direnci ve kan lipit değerlerinde ortaya çıkan sapmaların kalıcı olabildiği gözlenmiş Önlemek amacıyla preeklamsi gelişme riski yüksek olan kadınlarda doğum öncesi düşük dozda aspirin, kalsiyum ve E vitamini ve C vitamini verilmesiyle de kayda değer bir başarı sağlanamamış Yeni çalışmada, çikolata tüketiminin preeklamsi riskini önleyip önleyemeyeceği, yararlı olabilmesi için ne kadar miktarda tüketilmesi gerektiği ve hamileliğin hangi döneminde daha yararlı olabileceği sorularına cevap aranmış Çalışma Yale Üniveristesi Tıp Fakültesi hastanesinde kontrollerini yaptıran ve burada doğum yapmayı planlayan 2 bin 508 gebe kadın üzerinde yürütülmüş Kanımca bu sayı tatminkar bir sonuç alınabilmesi için yeterli Araştırma süresince gebe kadınlarda çok sayıda parametre göz önüne alınarak izlenmiş HAFTADA ÜÇ KEZ YİYEBİLİRSİNİZ Sonuç olarak, haftada en az bir ile üç servis çikolata ürünleri tüketen kadınlarda preeklamsi gelişme riskinin en az yarı yarıya düştüğü tespit edilmiş Tüketilen miktar arttıkça daha etkili olacak diye bir şey yok Yani haftada bir ya da üç defa siyah çikolata ürünlerini tüketmek yeterli Çikolata ürünlerinden kasıt sadece çikolatalı şekerlemeler değil, sıcak çikolata içeceği ve kakaolu ürünler de dahil Araştırmada gebeliğin ilk üç ve son üç ayında düzenli çikolata tüketmeyen kişilerde preeklamsi riskinin artış gösterdiği gözlenmiş  






    Yorumlar

Ad/Soyad *
Email *
Yorumunuz *
   
   
Taglar :
porno sex sikiş porno izle sikiş izle sikiş sex izle porno